Näin kirjoitat iskulauseen yrityksellesi esimerkkien kera

Helppo slogan helposti

Oletko perustamassa yritystä tai freesaamassa yritysilmettäsi? Tarvitsetko yrityksellesi iskulauseen eli sloganin, koska kaikilla muillakin yrityksillä (paitsi sloganin suunnittelua tarjoavilla) on iskulause? Seuraavilla viidellä mallilla pääset suunnittelun alkuun. Katso myös vinkit videolta tai käytä slogangeneraattoria.



ISKULAUSEMALLI #1. Helppoa ja luotettavaa mainoslausetuotantoa jo vuodesta 1986

Tämä malli toimii toimialasta riippumatta. Mieti kaksi adjektiivia ja tarkista papereista, milloin yrityksesi on perustettu.

Reilua ja rehtiä hapanleipää jo vuodesta 1885.

Agiilia ja liiniä R&D:tä jo vuodesta 2011.

2 min, tosihelppo

 

ISKULAUSEMALLI #2. Piste piste piste

Jos aikaisemmassa esimerkissä keksit kolme adjektiivia, jotka kaikki kuvaavat yritystäsi korvaamattoman hyvin, voit yhdistellä niistä sloganin muutamalla aggressiivisella välimerkillä.

Lisäpisteitä saat jos ujutat mukaan alliteraation.

Pieni. Tehokas. Luotettava.

Kova. Kaunis. Kotimainen.

5 min, helppo

 

ISKULAUSEMALLI #3. Se komparatiivimpi toimiala

Tätä slogania varten tarvitse vain kaksi sanaa: adjektiivin, joka kuvaa yritystäsi ja toimialasi.

Se ystävällisempi lähikauppa.

Se luotettavampi tilitoimisto.

Jos haluat kokeilla jotain tavallisesta poikkeavaa, käytä adjektiivin sijaan sopivaa substantiivia.

Se muorimpi lankakauppa.

2min, helppo

ISKULAUSEMALLI #4. _____ mutta _____

Millainen haluaisit olla? Mutta millainen et voi olla, koska haluat mieluummin olla sen ensimmäisen sanan kaltainen? Yhdistä nämä kaksi sanaa ja sirota päälle vähän mainonnan taikaa.

Nopea mutta huolellinen.

Halpa mutta hyvä.

Yksilöllinen mutta tehokas.

15 minuuttia, helppo

ISKULAUSEMALLI #5. Sisältömarkkinointislogan

Nykyisellä sisältömarkkinoinnin aikakaudella markkinoinnin ei onneksi tarvitse liittyä tuotteeseen, kunhan se draivaa engagementtia kohdesegmentissä – eli on kiva.

Sisältömarkkinointisloganin teko on helppoa: ota lempiartistisi biisi ja liimaa se logosi yhteyteen. Tarvittaessa käännä se suomeksi – tai italiaksi, jos valmistat pakastepizzoja. Alla muutamia esimerkkejä:

Elä ikuisesti.

Voit olla minun.

Mökkitie.

Se on vain niin helppoa.

Mamma, sto tornando a casa.20-min, sisaltomarkkinointi

Kirjoittaja on oululainen markkinoinnin ammattilainen, joka on käyttänyt ainakin yhtä näistä kaavoista uransa aikana.

Kirjoittaja: Jukka Aalho

Jukka Aalho on oululainen kirjoittaja, puhuja ja innostuja.

13 vastaus “Näin kirjoitat iskulauseen yrityksellesi esimerkkien kera

  1. Psykologipalveluita tarjoava yritykseni tarvitsisi sloaganin, mutta päivienkään pohdinnan jälkeen en ole keksinyt kelvollista.

  2. Hei! Tarvisen sloganin yhden miehen remontointiyritykselle, Kodin Remonttimiehelle.

  3. Maanrakennistyölle slogania: Ammattitaito vastuullisuus laadukas maanrakennustyö (työn jälki)

    Ja vielä huumoriakin tarvittaisiin 🙈. Sellainen joka jäisi auton perästä lukiessa mieleen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *