Luovan sisällöntuotannon palvelut – Aalho Media

Aalho Media on kansainvälisen markkinoinnin oululainen nyrkkipaja. Meiltä saat Lontoon laatua helsinkiläiseen hintaan – oululaisella suoruudella. Tälle sivulle on kerätty kattavasti tietoa palveluista, hinnoista ja kynytyspolitiikastamme (nollatoleranssi).

Palveluitamme ovat:

  • Sisällöntuotanto suomeksi ja englanniksi (artikkelit, spiikit, kuvat ja podcastit)
  • Sparraukset ja markkinoinnin konsultaatiot
  • Koulutukset (SEO, copywriting, UX writing, sisältömarkkinointi…)
  • Tekstinsuunnittelu (nettisivutekstit, laskeutumissivut, mainokset…)
  • Sloganit, slogankäännökset
  • Yritysnimet

Miksi Aalho Media?

Aalho Median yrittäjä on Jukka Aalho – palkittu oululainen kirjoittaja, full-stack markkinoija ja monissa kansainvälisissä liemissä keitetty markkinoinnin ammattilainen. Ennen Aalho Mediaa hän oli mm. Ouran Content Lead ja SciComms Lead kasvun vuosina 2017–2021.

Mitä asiakkaat ja työkaverit sanovat?

”Ensiluokkaista työtä. Suuri sanan käyttäjä. Voin suositella lämpimästi.”
– Tanja Kuusela, Group Controller, Oura Health

”Jukka ylitti odotukset rehellisyydellään, osaamisellaan sekä persoonallisuudellaan. Varsinkin Jukan kaltaisia kouluttajia maailma tarvitsee enemmän. Jukka varmasti jakaa mielipiteitä eikä varmasti istu joka koulutukseen, mutta tällainen neron asema monesti on.”
Sanoja kaupan, SEO-koulutuksen osallistujapalaute, Professio

”Jukka is supremely human. This is his superpower. It is his warm humanity that helps to solve problems, create stories and build amazing things.”
– Brad Barrish, Head of Customer Experience, Oura Health

Kenelle Aalho Median palvelut sopivat?

Aalho Media auttaa sekä pienissä että isoissa markkinoinnin haasteissa.

Jos sinulla on budjettia, myymme tuloksia.

Markkinoinnissa odotusten managerointi on ensisijaisen tärkeää. Jos sinulla on budjettia maksaa sisällöistä, niin parempaa luovaa sisällöntuottajaa saat Suomesta etsiä. Tai San Franciscostakaan.

Jos sinulla ei ole budjettia, myymme aikaa.

Aina budjettia ei ole, mutta asioita pitäisi saada aikaiseksi. Näissä tapauksessa myymme markkinoinnin sparrausta Aalhon markkinointiklinikalla hintaan 169 € / 30 minuuttia.

Ei kynytykselle™

Aalho Medialla on nollatoleranssi kynytykselle. Emme harrasta sitä itse, ja toivomme, ettet sinäkään.


Mitä on kynytys?

Kynytys on virallinen termi sille, että markkinointiviestinnän osapuolet viilaavat toisiaan silmään. Yleensä niin, että viekkautta käyttäen toisesta yritetään nyhtää enemmän rahaa tai enemmän työtä kuin mitä yhdessä on sovittu.


Miten kynytystä voi estää?

Tärkeää kynytyksenestossa ovat avoimuus, rehellisyys ja asioista sopiminen.

Kun otat meihin yhteyttä, kysymme mm. tavoitteet, aikataulun ja käytettävissä olevan budjetin. Jos jokin näistä ei täsmää, on parempi huomata, että emme sovi toisillemme kuin antautua kynytyksen kierteeseen.

Samoin sinun kannattaa kysyä meiltä, olemmeko oikeita tekijöitä tarpeisiisi. Voi olla, että emme osaakaan tehdä juuri sitä mitä tarvitset.


Aalho Median hinnat

Markkinointipalveluiden hinnoittelu on yhtä aikaa hankalaa ja helppoa. Aalho Medialla on muutamia kiinteähintaisia tuotteita, kuten Aalhon markkinointiklinikka, jonka ostaminen on helppoa. Yleensä yhteistyöhön pääseminen vaatii kuitenkin tarjouskierroksen.

Aalho Median tarjouslaskenta perustuu muutamaan teesiin:

  • Alle 1 000 € (alv 0%) ei yleensä kannata tehdä mitään, koska siinä tulee takkiin
  • Poikkeuksena työt, jotka ovat joko hyvin tarkkaan määritellyt tai jo pari kertaa yhdessä tehdyt
  • Aalho Median laskennallinen tuntihinta on 169 €/h (alv 0 %)

Voit käyttää näitä lukuja perustana kun mietit, olisiko meistä yhteistyöhön.


Olisiko teillä esimerkkejä Aalho Median hinnoittelusta?

Toki. Huomaa kuitenkin, että alla olevat esimerkit on laskettu hiukan tavallista kalliimpaan hintaan, jotta sinun tarjouksesi tuntuisi sinusta hyvältä. Kaikki hinnat ovat alvittomia.

  • Sisältöyhteistyöartikkeli aalho.fissä: 750 €
  • Aalhon markkinointiklinikka 99 € / 30 min (katso myös ilmainen Varttiklinikka)
  • Pitkähkö artikkeli haastattelun perusteella 1350 € (pelkkä teksti)
  • Artikkeli ja artikkelin kuvat 3 500 €
  • Lyhyt spiikki podcast-mainokseen: 350 €
  • Slogan pienelle yritykselle: 2 560 €
  • Slogan isolle yritykselle 9 900 €
  • Slogan yritykselle, jonka satunnaisotannalla otettu isoäiti tuntee: 25 900 €
  • Yhden laskeutumissivun konversio-optimointi: 1 900 €

Perustuuko Aalho Median hinnoittelu tuntihintaan?

Ei varsinaisesti. Yleensä ostat Aalho Medialta lopputuotteen, jonka hinnan olemme yhdessä sopineet. Tarjouksessa tai laskussa ei lue tuntien lukumäärää, paitsi silloin kun ostat nimenomaan tunteja (esimerkiksi Aalhon markkinointiklinikassa).


Maksaako työ aina sen verran kun olen valmis maksamaan?

Ei aina, mutta aika lähelle. Antamasi budjetti ankkuroi hintapisteen, jonka ympärillä aloitamme tarjoustanssin.


Voinko pyytää Aalho Medialta tarjouksen kertomatta budjettia?

Totta kai. Tällaisessa tapauksissa laskemme suunnilleen paljonko projektiin menee tunteja ja lisäämme arvioon 20–50 %. Tämä sen takia, että me ihmiset (myös Aalho Medialla) olemme huonoja arvioimaan projektiin oikeasti kuluvaa aikaa.

Jos tilaat Aalho Medialta esimerkiksi pitkähkön artikkelin, johon kuuluu asiantuntijan haastattelu niin laskemme sisäisesti näin:

  • Projektinohjaus 1 h
  • Haastattelu 1 h
  • Kirjoittaminen 3 h
  • Editointi ja tarkistuskierros 2 h
  • = 7 h x 169 € = 1 183 € ja pyöristettynä ylöspäin 1250 € (alv 0%)

Tarjouksen nähtyäsi sinä joko haukot henkeäsi loukkaantuneena tai vilautat ilmekään värähtämättä firman paksua mustaa luottokorttia. Vaihtoehtoisesti voit sanoa, että olisit valmis maksamaan artikkelista 750 € (alv 0 %) ja antaisimme tarjouksen siitä, millaisen artikkelin saat tuohon hintaan.


Voiko saman palvelun hinta olla eri eri yrityksille?

Voi. Mitä isompi yritys, sitä korkeampi hinta. Mitä rahakkaampi tavoite, sitä korkeampi hinta. Tutuille ja kivoille yhteistyökumppaneille hinta voi olla alhaisempi.

Kiireisinä aikoina hinnat nousevat ja köyhinä aikoina jääkaappiin on pakko saada Dolmio-pastakastiketta.


Mitäs mitäs, tämähän kuulostaa kynytykseltä…

Kynytyksen™ virallisen määritelmän mukaan kynytyksessä yritetään viekkaudella saada enemmän rahaa tai työtä kuin mitä on yhdessä sovittu. Aalho Median kanssa tarjoustanssi on helppoa: yritämme yhdessä selvittää sovimmeko yhteen avoimesti rahasta, aikatauluista ja tavoitteista keskustellen.

Jos käy ilmi, ettemme ole lainkaan samalla suunnalla, voimme kyräillä toisiamme hotellin aamiaisella joskus kun satumme Levillä samaan paikkaan.


Aalho Median palvelut

Tässä vielä esimerkkejä ja inspiraatiota siitä, mitä voisimme yhdessä tehdä.

Sisältöyhteistyöt Aalho Median kanavissa

Aalho.fi on Aalho Median koti. Se ei ole perinteinen yrityssivusto vaan lifestyleblogi. Aalho Media on ennen kaikkea hyvin konvertoivien sisältöjen luoja, joten on luonnollista, että harjoitamme arjessa sitä mitä suosittelemme muillekin.

Aalho.fihin voit ostaa:

  • Sisältöyhteistyöartikkelit
  • Huomiolaatikot korkeasti liikennöityihin artikkeleihin

Selaile aalho.fitä läpi ja mieti sopisiko tuotteesi tai palvelusi meille. Aalho.fihin ostetut sisältöyhteistyöt ovat usein sekä tehokkaita että kustannustehokkaita. Koska yhteistyöartikkelit kasvattavat myös aalho.fin kakkua, niiden arvoa ei tarvitse laskuttaa kokonaan sinulta.

Luova sisällöntuotanto ja copywriting

Aalho Medialta voit tilata myös luovat sisällöt omiin kanaviisi. Erityisesti hakukoneoptimoidut artikkelit ovat erikoisalaamme. Otamme tarvittaessa myös kuvat ja teemme kuvitukset.

Spiikit mainoksiin

Teemme spiikit esimerkiksi podcast- ja Spotify-mainoksiin. Pelkkään spiikkiin perustuvat mainokset ovat kustannustehokas tapa olla läsnä myös intiimissä äänimedioissa.

Vaativat markkinointikäännökset suomi–englanti–suomi

Emme ole käännöstoimisto, mutta autamme haastavissa markkinointikäännöksissä, kuten sloganeissa tai kampanjamateriaaleissa. Tässä palvelussa yhdistyvät copywriting ja konversio-optimointi.

Jukka Aalho on filosofian maisteri englantilaisesta filologiasta, asunut Australiassa ja työskennellyt vuosia kansainvälisissä yrityksissä nimenomaan englanniksi. Jos haluat ennen kaikkea niin kutsutun natiivipuhujan, niin emme ole etsimäsi kumppani.

Koulutukset ja sparraukset

Koulutamme markkinoinnin ilosanomaa kaikki pöytään -periaatteella. Aalho Media on käytännön nyrkkipaja, jolla on vuosien kokemus luovasta markkinoinnista moderneja kikkoja käyttäen. Koulutuksiemme aiheita ovat mm.

  • Sisältömarkkinointi
  • Copywriting
  • Hakukoneoptimointi
  • Konversio-optimointi
  • UX writing

Matalan kynnyksen sparraus on Aalho Median ilmainen Varttiklinikka.